TESTIMONIAL

FIND ME ON INSTAGRAM! -

Thursday 19 April 2012

jangan pandang sebelah mata!!

bismillah

minggu ke2 ain masuk sem baru, ain ade bagi flyers kat kolej2 di dalam kampus uitm shah alam. hari jumaat. pagi-pagi lagi ain dah bangun, siap-siap nak ke seksyen 2. nak pegi nutrition club kat sana. tapi, sampai2 je, tengok masih belum bukak. tak pe lah. ain pun pegi kedai photostat then buat flyers.

destinasi seterusnya, terus balik kolej. gunting lah flyers satu per satu.  

mula2 ade rasa malas!!!

tapi tiba2 ain terbayang, ada orang yang ain perlu tolong. then, ain terus bangun dan sebarkan flyers. terima kasih Allah. sebab gerakkan hati hamba mu  ini.

nak dipendekkan cerita,,,

ada seorang hamba Allah ni, telah menceritakan...bagaimana dia jumpa flyer ain

""awak bagi flyer hari apa?"" 

ain jawab; jumaat. 

""owh. erm tapi saya baca, hari ahad. mula2 tu masuk bilik terus nampak flyer. tak tengok pun. macam sampah kat tepi bilik je. tapi waktu saya solat asar dan ketika saya bagi salam, tiba-tiba flyer tu ada dekat tepi saya. macam pelik lah kan. tadi ade dekat tepi pintu. then tibe-tibe sekarang betul-betul dekat sebelah saya pulak. macam nak sangat suruh saya baca. tapi saya still tak amik. saya lipat telekung dulu. then dah settle semua baru baca flyer tu. saya masih tak buat apa-apa. tapi, ada jugaklah terfikir nak bagi message kat awak. then, saya pun lambat-lambat taip message. dah siap taip pun masih berfikir. nak send ke tak? nak send ke tak? ALAH, SEND JE LAH.""

cerita inilah yang diceritakan oleh customer ain. perkara pertama yang ain fikirkan adalah, AllahuAkhbar. KUASA ALLAH. mungkin ade yang akan kata, elleh! kebetulan je tu. sebab tulah kita jangan pandang sebelah mata terhadap sesuatu yang berlaku dalam diri kita, dalam kehidupan kita.
kenapa tidak kita ungkapkan perkataan ALHAMDULILLAH. Allah dah tunjuk jalan

sebenarnya, customer ain ni memang sangat2 tengah mencari seseorang untuk guide die. dan dia sendiri tak sangka ada orang yang memang die sedang cari. 

ini yang ditulis oleh customer ain
di facebook.

xdela ain..ecah lg bersyukur knl ain, klu x, ecah dh lame membahayekan dri sndiri dgn diet yg x btul...arini paki bju kurung moden yg ari senin ecah pkai 2 dh makin longgar..hahah..sronok agt..ALHAMDULILLAH

alhmdllh...ALLAH MAHA BESAR! slame ni ecah mencari seorang yg blh guide ecah dlm diet ni..tup2 jumpa ain.. ecah mmg xley lupe care ecah jumpa flyers ain..2la kesempatan dan peluang yg mgkn ALLAH bg kt ecah..sgt terharu..


ain tak reka. ini semua betul. nak tau cerita selanjutnya, boleh contact dia di facebook 

sebelah kiri ain tu lah ECAH...sebelah kanan ain pula AZZAH. my roomate!

terima kasih Allah kerana temukan kami
hanya melalui 1 keping flyer
SYUKUR

nantikan post mengenai mereka! mereka sangat2 happy. dah turun berat hampir 5kg dalam sebulan. AMAZING. syukur. then shape up banyak sangat,
syok!

anda bila lagi???
"""JANGAN PANDANG SEBALAH MATA"""
bila dapat risalah, baca dulu! then make decision.


No comments: