TESTIMONIAL

FIND ME ON INSTAGRAM! -

Wednesday 25 May 2011

Herbalife Shah Alam : Kesan Produk

[Herbalife Shah Alam : Kesan Produk ]

Mengimbas kembali

10 Mei 2010
Selamat hari ibu

SAYA : Ibu, cuba minum shake Herbalife ni (dalam hati hanya Allah je yang tau.. sebab takut kene marah)

Ibu : Herbalife ni berapa harga? (erm, dah agak dah)

SAYA : Adalah… ni ain hadiahkan 2 botol shake Herbalife. Sempena hari ibu. SELAMAT HARI IBU =)

Inilah permulaannya. Saya hadiahkan shake Herbalife untuk ibu. Dengan harapan yang sangat tinggi. Iaitu ingin melihat ibu lebih sihat dan bertenaga. Saya selalu dengar ibu mengadu kesakitan, lenguh2 badan dan sakit kat punggung kerana menanggung berat badan yang berlebihan.

Setiap hari, rutin ibu dimulakan dengan memandikan nenek (**kini sudah arwah 15 November 2014), menukar lampin, cadar dan menguruskan segala keperluan nenek. Nenek tidak berdaya untuk melakukannya sendiri. Kaki nenek telah dipotong 7 tahun yang lalu kerana penyakit kencing manis. Cuba bayangkan,,, setiap hari ibu perlu memandikan nenek, mengangkat nenek dari katil menuju ke tandas. Saya pun pernah angkat nenek. Berat!. Macam manalah sakit kat pinggang ibu tak bertambah teruk.

Jadi, saya sebagai anak, apa yang boleh saya lakukan?????

Bagaimana saya bermula dengan Herbalife?

KISAH SAYA

Selama 3 minggu pertama saya menggunakan Herbalife, saya rahsiakan daripada keluarga. Takut keluarga marah. Tapi, saya tekad! Saya nak bagi keluarga saya mengamalkan pemakanan yang seimbang dan gaya hidup sihat. Saya perlu kuat untuk ibu. Sebab ibu pun perlu kuat untuk menjaga nenek. Ia itu PASTI.

Alhamdulillah..

30 Mei 2010

Ibu : Ikut ibu pegi hospital.

SAYA : Untuk apa ibu?

Ibu : Hari ni temu janji dengan doktor. Ibu nak tengok, sakit ibu ni hilang ke tak lepas makan Herbalife.

SAYA : In shaa Allah..

Sewaktu menunggu ibu, saya terfikir2, ape ya sakit yang ibu maksudkan. Saya lupa. Kalau sakit pinggang, tak kan sampai ada temu janji. Erm, ape ek?

Beberapa minit kemudian.. Saya menunggu ibu di dalam kereta bersama ayah. Dari jauh saya sudah nampak ibu tersenyum. Kenapa ni? Saat ibu masuk dalam kereta, perkataan pertama yang saya dengar adalah TERIMA KASIH. Kenapa? Saya masih blur. Selepas itu, inilah yang saya dengar :

Ibu : Doktor dah sahkan ketulan kat payudara ibu dah hilang. Doktor pun hairan. Tapi dia tanya ibu ada makan apa2 tak? Ibu cakap ada. Ibu minum Herbalife dan ibu pun dah turun lebih 4 kg.

(PENOLAKAN TUNTUTAN : HASIL PRODUK TIDAK TIPIKAL. SETIAP INDIVIDU BERBEZA-BEZA)

Doktor : owh Herbalife. Bagus lah! Suami saya pun guna. Saya tahu Herbalife bagus. Jadi sekarang, saya tak jadilah ambil sel-sel dari payudara puan untuk diperiksa. Kalau tak, sakit sikit puan.

Ibu : syukurlah….=)

ALLAHU AKHBAR

Kawan-kawan.. inilah cerita yang ingin saya kongsi. saya tak tahu hasilnya apa. Jadi, saya cuba mengubah tabiat pemakanan keluarga saya. Ungkapan terima kasih yang telah diucapkan oleh ibu telah membuatkan hatiku lega, gembira, terharu dan macam2 perasaan yang saya alami ketika itu dan saya tekad untuk membantu orang lain di luar sana. TEKAD! 

Satu lagi, cuba kalian tengok tarikh pertama yang saya taip.

Kemudian tengok pula tarikh kedua.

10 mei 2010

30 mei 2010

Apa yang anda faham? Cuba kira berapa hari jaraknya?

20 HARI. Hanya 20 hari ibu mengamalkan Herbalife. Ibu tukar tabiat pemakanan yang aku rasa sangat teruk. Sebab dahulu ibu boleh minum lebih 4 bungkus Nescafe 3 in 1 dalam sehari dan makan nasi dalam pinggan ibu sangatlah penuh 3 kali sehari. Fuh! Hanya 20 hari. Alhamdulillah sekali lagi ku panjatkan kesyukuran.

“TAK CUBA TAK TAHU HASILNYA”


Betul tak ayat ni kawan2? Betul kan? Saya pun tak tahu. Kita hanya mencuba. Allah yang menentukannya. Jadi, cubalah. Tukar sarapan pagi kita, daripada makanan yang tinggi karbohidrat kepada cellular nutrition Herbalife =)

Sekiranya diantara anda ada yang takut ingin beritahu bahawa anda ingin menggunakan HERBALIFE, it’s no problem. Sebab saya juga dahulu sama seperti anda. Nak percayakan keluarga juga kadang-kadang, bukan perkara yang mudah,. Tapi, anda perlu berusaha. Berdoa dan yakinlah.

Ini gambar ibu sebelum menggunakan Herbalife.




Setelah berjaya menukarkan gaya hidup dan pemakanan untuk seharian, ibu saya berjaya menurunkan 13 kg lemak dalam masa 4 bulan. Hasil yang sangat cepat untuk seorang ibu yang berumur 53 tahun. 
 
Lihatlah keceriaan di wajah ibu. Ibu di puncak bukit broga bersama seorang nenek yang berusia 83 tahun =)
Kami sekeluarga menaiki Bukit Broga
Sempena Hari Raya Aidilfitri 2010



i  l o v e  y o u 

3 comments:

Hamba Allah said...

Assalamualaikum
saya sgt tertarik dgn kisah ni, boleh x saya nak share dgn fb classmate??
terima kasih....

NURUL AIN said...

waalaikummussalam
boleh...bak kata mak saya "ini je yang mampu ibu kongsi pengalaman dan semoga dapat membantu orang lain"

dengan amazing product result ni, saya decide buat herbalife! nak bantu ramai lagi orang :)

insyaAllah

Hamba Allah said...

syukran..
moga Allah rahmati niat dan perjalanan kita bersama...:)