TESTIMONIAL

FIND ME ON INSTAGRAM! -

Friday 3 June 2011

HARI BELIA NEGARA 2011!

wah! ramai...... kerajaan telah mensasarkan bahawa Hari Belia Negara 2011 ini akan mengumpulkan sejuta belia dari seluruh negara. jadi, pelbagai aktiviti telah disusun. sampaikan nak print jadual pun sampai berpage - page lah. ha! tu maksudnya tak terkira kan? uish...dahsyat..



tapi aku nak cakap pasal bende nih!


HERBALIFE adalah penaja utama URBAN SKATING yang diadakan pada 27 - 29 May 2011. 

alhamdulillah, saya bersama team herbalife yang lain telah mengambil kesempatan ini untuk berkongsi mengenai kepentingan kesihatan kepada masyarakat di luar sana yang secara majoritinya mempunyai masalah OBESITI....itu terbukti, saya tak tipu. bagi sesiapa yang berkunjung ke Hari Belia, mungkin mereka juga perasan. tapi mungkin ada yang tak hairan pun. sebab bagi diorang itu sudah menjadi kebiasaan bagi mereka. 

ape masalah kalau aku gemuk pun???

erm, memang lah tak de kene mengena dengan kami pun. tapi kami ingin membantu meringankan beban anda. 

yang pertama, mungkin menjadi beban kepada anda untuk bergerak. kerana berlebihan berat badan. lambat sikit pergerakan anda dan juga terbatas untuk anda menjalani aktiviti2 lasak..betul tak? 

yang kedua, mengurangkan perbelanjaan pemakanan. majoriti individu yang obesiti akan makan secara berlebihan. jadi, kalau dah ambil lebih, lebih lah bayarannya. dulu saya selalu terfikir yang perkara ni perkara biasa. sebab orang badan besar perlu makan banyak sebab nak tenaga. sumpah! dulu saya tak tahu. tapi bila dah tahu, golongan ini lah yang sepatutnya perlu menjaga pemakanan kerana pengambilan kalori yang berlebihan akan menyebabkan lemak dalam badan bertambah banyak..betul tak?

yang ketiga, mengurangkan perbelanjaan kos perubatan. majoriti individu yang obesiti mengalami komplikasi kesihatan. sama ada masalah penyakit, kencing manis, tekanan darah tinggi, sakit jantung dan sebagainya. sekiranya anda boleh mencegah, kenapa tidak?? ini semua adalah berpunca daripada anda sendiri. anda yang mencorak pemakanan anda. cuba fikirkan, apakah sarapan yang anda ambil hari ini? makanan tengah hari? makanan malam pula? belum lagi minuman.......nak cari makanan yang sihat bukan perkara yang mudah. saya akui bahawa saya pun makan apa yang anda makan diluar sana. tapi saya tahu apa yang perlu saya lakukan setelah menelan makanan itu semua...betul tak?

itu jelah yang sangat jelas bagi pandangan saya. sebenarnya banyak lagi yang boleh kita huraikan. tapi saya rasa tak perlu. sebab biar anda sendiri yang memikirkan nya. 

mohon maaf, kepada individu yang mungkin terasa dengan apa yang telah saya tulis. tapi saya berharap sangat agar anda fikirkan masa depan anda. ingatlah orang yang tersayang. anda mampu mengubahnya.

gambaran aktiviti
Datuk Dr Ronie Tan



kecik-kecik dah pandai main





with uncle azmi...thanks sebab banyak ajar ain..

abah!

berbicara tentang kesihatan

shake percuma! rugilah kepada yang tak singgah kat booth kami....


ubah pemakanan anda. saya boleh bantu 0137731660

2 comments:

A said...

all the best ain!
anda boleh !
:D

NURUL AIN said...

terima kasih tnoe...
dahulu...aku tak pernah terfikir pasal kesihatan ini..setelah hampir semua ahli keluarga ada tanda2 tak sihat, barulah tersedar akan hal yg paling penting untuk hidup..iaitu kesihatan.semoga Allah memberi kesihtan kepada kami sekeluarga dan juga anda sekeluarga.